Followers

Monday, November 14, 2011

Ku diambang masa lalu




Air mata ku menitis lagi. Di saat ku terkenangkan dirimu, hatiku perit, sakit. Mengapa kau buat begitu? Kau hancurkan hatiku.Ku tahu kau tak mungkin merasai perasaan ini. Atau mungkin kau sengaja membiarkan aku sendiri begini?
Aku keliru. Kau ucap kata cinta padaku. Kau ucap kata sayang mu itu. Tapi untuk apa? Untuk apa jika hanya di bibir saja. Jangan memberi harapan palsu kepadaku. Aku benci. Aku benci.
Jika benar ia jujur, buktikan. Jika benar ia ikhlas, tonjolkan. Itulah jalan yang paling aku impikan.
Namun, harapan tidak kekal lama. Kau tetap begitu. Masih leka dengan hiburan dunia yang katamu sangat bermakna.
Apa lagi dayaku? Semua telah ku curahkan. Semua telah ku coretkan. Apa yang ku mampu hanya hidup diambang masa lalu dengan membawa bekalan benih harapan baru.
Namun begitu, ingatlah..
Kau tetap berada dalam hatiku seperti waktu dulu.
;_;
AmirahEmir©2011

2 comments:

Pembaca yang baik ialah pembaca yang meninggalkan comment.
huhu ~